Anmälan & Köpvillkor

ANMÄLAN

 

För att anmäla dig till någon av våra kurser maila oss på vivadans@live.se

 

För att din anmälan ska registreras snabbare är det bra om du får med följande information: elevens namn, personnummer, adress och ett mobiltelefonnummer, samt vårdnadshavares namn om du / eleven är under 16.

Glöm inte att skriva vilken kurs du är intresserad av, kurskoden underlättar för att snabbt hitta rätt kurs.

 

Du får en bekräftelse på att vi tagit emot din anmälan inom kort.

 

Kallelse för kursen kommer ungefär en vecka innan kursstart. Efter att du anmält dig är det bra om du själv noterar när kursen startar och var den hålls.

 

Observera att vi endast skickar ut kallelse och faktura via epost! Om du inte får en bekräftelse i din epost, kolla din skräppost så det inte råkat hamna där.

 

Du måste vara anmäld till kursen för att prova på. Vi kan inte hålla en plats på en kurs utan en fullständig anmälan.Om du inte dyker upp första kurstillfället och inte har hört av dig och meddelat detta förlorar du din plats.

 

Anmäler du dig till en kurs som är fullbokad blir du erbjuden en köplats. Vi fyller på kursen under terminens början om det skulle bli platser pga avanmälningar.

 

 

ÅTERANMÄLAN

 

Mellan hösttermin och vårtermin tillämpar vi automatisk återanmälan, du behöver då inte anmäla dig igen om du vill fortsätta. Skulle det ske förändringar i vårt kursutbud inför en vårtermin som gör att återanmälan inte är möjlig informerar vi om detta.

Om du inte vill fortsätta dansa efter en hösttermin uppskattar vi om du meddelar oss detta, då kan vi erbjuda platsen till någon annan.

 

Mellan vår och höst kan det ske större förändringar i livet och även kursutbudet, därför behöver du själv återanmäla dig till hösten om du vill fortsätta dansa. Om du har gått en kurs under våren har du förtur på platserna tom 31/5.

 

 

 

KÖPVILLKOR

 

Anmälan är bindande.

 

När du anmäler dig till en kurs får du en plats, antingen direkt på kursen, eller en reservplats om kursen är fullbokad.

 

Du får en bekräftelse inom ett par dagar på att vi har tagit emot din anmälan, och en kallelse ca en vecka innan kursstart. Observera att vi skickar kallelser och fakturor endast via e-post. Om du inte fått något brev - kolla så det inte råkat hamna i din skräppost.

 

 

Första gången du deltar är en "provapå"-gång. Efter ditt första kurstillfälle har du tre dagar på dig att avanmäla dig via epost om du känner att du inte vill fortsätta.

Har du gått kursen tidigare terminer räknas inte din första gång för terminen som prova-på.

Har vi inte fått in en avanmälan inom tre dagar efter ditt första kurstillfälle är du registrerad på kursen och vi kommer då skicka en faktura till dig.

 

 

Om du vill dela upp din betalning (3 delbetalningar) ska du meddela detta i samband med anmälan.

Vid delbetalning tillkommer en administrativ avgift a´100 kr.

 

Kursavgiften återbetalas inte.

 

Avdrag på kursavgiften ges endast om du inte kunnat starta kursen från början pga att du stått som reserv och blivit erbjuden plats efter start,

eller om du inte fått det antal tillfällen som avtalats pga att vi ställt in tillfällen under terminen. Det avtalade antalet tillfällen står i din kallelse, samt i informationen under varje kurs på hemsidan.

 

 

För att vi ska kunna starta en kurs krävs ett minsta antal deltagare. Vi förbehåller oss rätten att skjuta upp en kursstart eller ställa in en kurs om minsta deltagarantal ej är uppfyllt.

 

När du skickar in din anmälan samtycker du till dessa villkor.

 

Vi finns också på kurser.se

Copyright © All Rights Reserved